Ambulans Specjalistyczny typ C
Renault Master 2,3 dCi 170 L2H2
PARAMETRY OFEROWANE |
NADWOZIE |
Typu „furgon” o dopuszczalnej masie całkowitej 3,50 t częściowo przeszklony |
Długość całkowita pojazdu 5548 cm |
Drzwi boczne lewe przesuwane do tyłu z otwieraną szybą |
Drzwi tylne wysokie, przeszklone, otwierane na boki, wyposażone w ograniczniki oraz blokady położenia skrzydeł. Kąt otwarcia drzwi 270 stopni |
Drzwi boczne prawe przesuwane do tyłu z dodatkowym wewnętrznym uchwytem, z otwieraną szybą, Przy prawych drzwiach przesuwnych do przedziału medycznego stopień automatycznie chowany (obrotowy) przy zamykaniu drzwi. Kąt obrotu stopnia 95°. Możliwość ręcznego włączania i wyłączania stopnia przyciskiem umieszczonym na słupku przy drzwiach prawych przesuwnych do przedziału medycznego. |
Dywaniki gumowe dla kierowcy i pasażera w kabinie kierowcy zapobiegające zbieraniu się wody na podłodze |
Stopień tylny antypoślizgowy stanowiący zderzak tylny ochronny pokryty blachą ryflowaną |
Chlapacze kół przednich i tylnych |
Kolor nadwozia biały |
Centralny zamek wszystkich drzwi (łącznie z drzwiami zewnętrznego schowka) sterowany pilotem |
Autoalarm |
Immobilizer |
Przystosowany do przewozu 4 osób personelu medycznego wraz z kierowcą w pozycji siedzącej oraz 1 osoby w pozycji leżącej na noszach |
Zewnętrzny schowek (tj. podświetlony, odizolowany od przedziału medycznego i dostępny z zewnątrz pojazdu) o wymiarach umożliwiających montaż w nim co najmniej dwóch butli tlenowych o poj. 10 l z reduktorami tlenowymi, krzesełka kardiologicznego, deski ortopedycznej dla dorosłych, noszy podbierakowych, materaca próżniowego oraz dwóch kasków, miejsce na plecak, torby medyczne |
Okna w przedziale medycznym pokryte w 2/3 wysokości folią półprzeźroczystą |
Izolacja termiczna i akustyczna ścian |
Fabryczny zbiornika paliwa o pojemności 105 litrów pozwalający na duży zasięg ambulansu. Fabryczny tzn. montowany przez producenta samochodu bazowego. |
Wizualna sygnalizacja niedomkniętych drzwi w kabinie kierowcy oraz przedziale medycznym widoczna dla kierowcy |
Fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach z regulacją oparcia oraz z podłokietnikiem |
Fotel pasażera regulowany w 3 płaszczyznach z regulacją oparcia oraz z podłokietnikiem |
Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera |
Elektrycznie podnoszone szyby w kabinie kierowcy |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne z wbudowanym kierunkowskazem |
Radioodtwarzacz fabryczny z możliwością podłączenia telefonu bezprzewodowo (Bluetooth), MP3, AUX, |
Fabryczne reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów zintegrowane z reflektorami przednimi. Fabryczne tzn. montowane przez producenta samochodu bazowego. |
Światła przeciwmgielne przednie |
Fabryczna klimatyzacja kabiny kierowcy z filtrem przeciw pyłkowym |
Dwa fabryczne gniazda USB w kabinie kierowcy |
Czujnik światła |
Czujnik deszczu dostosowujący szybkość pracy wycieraczek przedniej szyby do intensywności opadów |
Drzwi przednie z czterema schowkami |
SILNIK I NAPĘD |
Turbodiesel o pojemności 2299 cm³ |
Spełniający wymagania normy Euro 6 |
Moc silnika wynosi 125kW (170 KM), maksymalny moment obrotowy 380 Nm., |
Skrzynia biegów manualna synchronizowana (6 biegów do przodu oraz bieg wsteczny) |
Napęd wałka rozrządu za pomocą łańcucha |
System ESM do odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania |
Napęd na koła przednie |
System Start/Stop |
System zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR |
Zużycie energii 2,52 MJ/km (zużycie paliwa 7,0l/100km według Świadectwa Zgodności WE dla pojazdu kompletnego N1) |
UKŁAD HAMULCOWY |
Z systemem ABS zapobiegającym blokadzie kół podczas hamowania wraz z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV |
Wspomaganie układu hamulcowego |
System wspomagania nagłego hamowania |
System rozdziału siły hamowania |
UKŁAD KIEROWNICZY |
Ze wspomaganiem |
Regulowana kolumna kierownicy |
ZAWIESZENIE |
System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC 9 generacji |
Zawieszenie zapewniające przyczepność kół do podłoża oraz komfort transportu chorego |
KOŁA I OGUMIENIE |
Rozmiar felg 16 cali |
OGRZEWANIE I WENTYLACJA PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO |
Nagrzewnica w przedziale medycznym wykorzystująca ciecz chłodzącą silnik |
Ogrzewanie postojowe przedziału medycznego- grzejnik elektryczny zasilany z sieci 230V z termostatem o mocy 2,1 kW |
Niezależny od pracy silnika system ogrzewania typu powietrznego o mocy min. 5,0 kW – umożliwiający dodatkowo ogrzewanie wnętrza pojazdu do właściwej temperatury pracy przed uruchomieniem silnika |
Mechaniczna wentylacja nawiewno-wywiewna zapewniająca ok. 60-krotną wymianę powietrza na godzinę o wydajności 670 m3/h |
Dwuparownikowa klimatyzacja przedziału sanitarnego i kabiny kierowcy, z niezależną regulacją siły nawiewu zimnego powietrza dla kabiny kierowcy i przedziału medycznego; |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
Wzmocniony alternator 185 A |
Dwa akumulatory spełniające wymogi zamawiającego o łącznej pojemności 195 Ah -jeden do rozruchu silnika, drugi do zasilania przedziału medycznego – połączone tak, że są doładowywane zarówno z alternatora w czasie pracy silnika jak i z prostownika na postoju po podłączeniu zasilania z sieci 230 V – widoczna dla kierowcy sygnalizacja stanu naładowania akumulatorów, z ostrzeganiem o niedoładowaniu któregokolwiek. |
Zasilanie zewn. 230 V z zabezpieczeniem przeciwporażeniowym różnicowo-prądowym oraz zabezpieczeniem przed uruchomieniem silnika przy podłączonym zasilaniu zewnętrznym Układ automatycznej ładowarki sterowanej procesorem zapewniający zasilanie instalacji 12 V oraz skuteczne ładowanie obu akumulatorów z automatycznym zabezpieczeniem przed awarią oraz przeładowaniem akumulatorów- widoczna sygnalizacja właściwego działania prostownika ładującego akumulatory podczas postoju za pomocą panelu sterującego. |
3 gniazda 230 V w przedziale medycznym z bezpiecznikami zabezpieczającymi |
4 Gniazda zasilające 12V w przedziale medycznym, do podłączenia urządzeń medycznych, zabezpieczone przed zabrudzeniem, wyposażone we wtyki |
OZNAKOWANIE POJAZDU |
W przedniej części pojazdu belka świetlna typu LED wyposażona w dwa reflektory typu LED do doświetlania przedpola pojazdu oraz podświetlanym z napisem AMBULANS. |
2 niebieskie lampy pulsacyjne, zamontowane na wysokości pasa przedniego barwy niebieskiej |
W tylnej części pojazdu lampa świetlna typu LED koloru niebieskiego. |
Światła awaryjne zamontowane na drzwiach tylnych włączające się po ich otwarciu |
Dodatkowe lampy obrysowe zamontowane w tylnych, górnych częściach nadwozia |
Pas odblaskowy barwy niebieskiej dookoła pojazdu na wysokości linii podziału nadwozia, pas mikro pryzmatyczny barwy czerwonej pod niebieskim |
Napis lustrzany AMBULANS z przodu pojazdu |
Oznakowanie symbolem ratownictwa medycznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18.10.2010 r. |
Logotyp/nazwa Zamawiającego po uzgodnieniu |
Pas odblaskowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18.10.2010 r. |
OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO |
Światło rozproszone (energooszczędne oświetlenie LED) umieszczone po obu stronach górnej części przedziału medycznego |
Oświetlenie punktowe (regulowane punkty świetlne LED nad noszami w suficie) |
Włączenie /wyłączenie oświetlenia (min. jednej lampy) po otwarciu /zamknięciu drzwi przedziału medycznego |
Dodatkowe oświetlenie punktowe LED zainstalowane nad blatem roboczym |
Oświetlenie nocne LED – transportowe z oddzielnym włącznikiem |
WYPOSAŻENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO |
Na ścianach bocznych zestawy szafek i półek wykonanych z tworzywa sztucznego, zabezpieczonych przed niekontrolowanym wypadnięciem umieszczonych tam przedmiotów (w zabudowie meblowej należy uwzględnić zamykany na zamek szyfrowy schowek oraz szafkę z wyjmowanymi przezroczystymi pojemnikami), zamykane i podświetlone półki górne na prawej i lewej ścianie, zamykane przeźroczystymi drzwiczkami. Górny ciąg szafek bez szuflad. |
Na ścianie działowej zespół szafek z miejscem do zamocowania plecaka ratowniczego lub torby medycznej z blatem roboczym wykończonym blachą nierdzewną |
4 uchwyty do kroplówek mocowane w suficie |
Zabezpieczenia urządzeń oraz elementów wyposażenia przed przemieszczaniem w czasie jazdy gwarantujące jednocześnie łatwość dostępu i użycia |
Podstawa noszy głównych marki Stem mod. MEC -300 z przesuwem bocznym, z wysuwem na zewnątrz umożliwiającym łatwe wprowadzanie noszy oraz z możliwością przechyłu do pozycji Trendelenburga (o 10 stopni) w trakcie jazdy ambulansu. Sterowanie mechaniczne. |
Na ścianie lewej – panele montażowe do sprzętu medycznego wykonane z blachy, regulowane |
Panel sterujący: |
– informujący o temperaturze w przedziale medycznym oraz na zewnątrz pojazdu |
– z funkcją zegara (aktualny czas) i kalendarza (dzień, data) |
– informujący o temperaturze wewnątrz termoboxu |
– sterujący oświetleniem przedziału medycznego |
– sterujący systemem wentylacji przedziału medycznego |
– zarządzający system ogrzewania przedziału medycznego i klimatyzacji przedziału medycznego z funkcją automatycznego utrzymania zadanej temperatury |
-wyświetlacz w technologii LED i LCD |
-sterowanie za pomocą mikroprzełączników |
Szczegóły dotyczące zabudowy przedziału medycznego (szafki, rozmieszczenie sprzętu, dodatkowe uchwyty) zostaną ustalone po podpisaniu umowy. |
CENTRALNA INSTALACJA TLENOWA |
2 Punkty poboru typu AGA na ścianie lewej – gniazdo o budowie monoblokowej panelowej |
1 punkt poboru na suficie typu AGA z wtykiem do podłączeń zewnętrznych |
Miejsce na dwie butle tlenowe o pojemności 10 l w schowku zewnętrznym |
OŚWIETLENIE SPECJALNE |
Oświetlenie zewnętrzne LED z trzech stron pojazdu (tył i boki) ze światłem rozproszonym do oświetlenia miejsca akcji, po 2 z każdej strony z możliwością włączania/wyłączania zarówno z kabiny kierowcy jak i przedziału medycznego |
SYGNALIZACJA DŹWIĘKOWA |
Sygnał dźwiękowy modulowany |
Sygnały pneumatyczne przeznaczone do pracy ciągłej (Fiamm TA/2) z dodatkowym włącznikiem przy dźwigni zmiany biegów |
ŁĄCZNOŚĆ RADIOWA |
Kabina kierowcy przystosowana do zainstalowania radiotelefonu przewoźnego |
Wyprowadzenie instalacji do podłączenia radiotelefonu |
Wmontowana dachowa antena do podłączenia radiotelefonu o parametrach: |
– zakres częstotliwości 168-170 MHz |
– impedancja wejścia 50 Ohm |
– współczynnik fali stojącej 1,6 |
– charakterystyka promieniowania dookólna |
– zamontowana w sposób umożliwiający |
serwisowanie |
WYPOSAŻENIE POJAZDU |
Wszystkie miejsca siedzące wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki |
Urządzenie do wybijania szyb |
Dodatkowa gaśnica w przedziale medycznym |
Kosz na śmieci 2 szt. |
Nóż do przecięcia pasów bezpieczeństwa |
Kabina kierowcy wyposażona w panel sterujący: |
– informujący kierowcę o działaniu reflektorów zewnętrznych |
– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu podłączeniu ambulansu do sieci 230 V |
– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu otwartych drzwi między przedziałem medycznym a kabiną kierowcy |
– informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego |
– ostrzegający kierowcę (sygnalizacja dźwiękowa) o niedoładowaniu akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego |
– sterujący pracą dodatkowych sygnałów dźwiękowych pneumatycznych |
-wyświetlacz w technologii LCD |
-sterowanie za pomocą mikroprzełączników |
PRZEDZIAŁ MEDYCZNY |
Długość przedziału medycznego 308 cm |
Szerokość przedziału medycznego 173 cm |
Wysokość przedziału medycznego 185 cm |
Jedno obrotowe o kąt 90o miejsce siedzące na prawej ścianie wyposażone w bezwładnościowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki, że składanymi do pionu siedziskami i regulowanym kątem oparcia fotela klasy M1 marki Intap mod. Karetka M1. |
Fotel u wezgłowia noszy, usytuowany tyłem do kierunku jazdy, obrotowy o 90o ze składanym do pionu siedziskiem z pasem trzypunktowym bezwładnościowym |
Wzmocniona podłoga umożliwiająca mocowanie ruchomej podstawy pod nosze główne |
Podłoga o powierzchni przeciwpoślizgowej, łatwo zmywalnej, połączonej szczelnie z zabudową ścian |
Ściany boczne, sufit z tworzywa sztucznego, łatwo zmywalne, w kolorze białym |
Kabina kierowcy oddzielona od przedziału medycznego przegrodą z możliwością przejścia z przedziału medycznego do kabiny kierowcy a równocześnie zapewniającą możliwość oddzielenia obu przedziałów (przegroda z drzwiami); |
Ampulatorium pleksowe zamontowane na zewnątrz szafek lub półek |
Miejsce mocowania defibrylatora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy (uchwyt Zamawiającego) |
Miejsce mocowania respiratora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy (uchwyt Zamawiającego) |
Miejsce mocowania pompy infuzyjnej (uchwyt Zamawiającego) |
Ogrzewacz płynów infuzyjnych ze wskaźnikiem temperatury wewnątrz urządzenia o pojemności 3 litry z termoregulatorem zabezpieczającym płyny przed przegrzaniem |
Uchwyty ścienne i sufitowe dla personelu |
Załączono świadectwo homologacji na pojazd skompletowany jako – M1 (bez załączników). |