Renault Master typ B

Ambulans Podstawowy typ B

Renault Master 2,3 dCi 170 L2H2

IMG_1578

PARAMETRY OFEROWANE
NADWOZIE
Typu „furgon” o dopuszczalnej masie całkowitej 3,50 t częściowo przeszklony
Długość całkowita pojazdu 5548 cm
Drzwi boczne lewe przesuwane do tyłu z otwieraną szybą
Drzwi tylne wysokie, przeszklone, otwierane na boki, wyposażone w ograniczniki oraz blokady położenia skrzydeł.  Kąt otwarcia drzwi 270 stopni
Drzwi boczne prawe przesuwane do tyłu z dodatkowym wewnętrznym uchwytem, z otwieraną szybą, Przy prawych drzwiach przesuwnych do przedziału medycznego stopień automatycznie chowany (obrotowy) przy zamykaniu drzwi. Kąt obrotu stopnia 95°. Możliwość ręcznego włączania i wyłączania stopnia przyciskiem umieszczonym na słupku przy drzwiach prawych przesuwnych do przedziału medycznego.
Dywaniki gumowe dla kierowcy i pasażera w kabinie kierowcy zapobiegające zbieraniu się wody na podłodze
Stopień tylny antypoślizgowy stanowiący zderzak tylny ochronny pokryty blachą ryflowaną
Chlapacze kół przednich i tylnych
Kolor nadwozia biały
Centralny zamek wszystkich drzwi (łącznie z drzwiami zewnętrznego schowka) sterowany pilotem
Autoalarm
Immobilizer
Przystosowany do przewozu 4 osób personelu medycznego wraz z kierowcą w pozycji siedzącej oraz 1 osoby w pozycji leżącej na noszach
Zewnętrzny schowek (tj. podświetlony, odizolowany od przedziału medycznego i dostępny z zewnątrz pojazdu) o wymiarach umożliwiających montaż w nim co najmniej dwóch butli tlenowych o poj. 10 l z reduktorami tlenowymi, krzesełka kardiologicznego, deski ortopedycznej dla dorosłych, noszy podbierakowych, materaca próżniowego oraz dwóch kasków, miejsce na plecak, torby medyczne
Okna w przedziale medycznym pokryte w 2/3 wysokości folią półprzeźroczystą
Izolacja termiczna i akustyczna ścian
Fabryczny zbiornika paliwa o pojemności 105 litrów pozwalający na duży zasięg ambulansu. Fabryczny tzn. montowany przez producenta samochodu bazowego.
Wizualna sygnalizacja niedomkniętych drzwi w kabinie kierowcy oraz przedziale medycznym widoczna dla kierowcy
Fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach z regulacją oparcia oraz z podłokietnikiem
Fotel pasażera regulowany w 3 płaszczyznach z regulacją oparcia oraz z podłokietnikiem
Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
Elektrycznie podnoszone szyby w kabinie kierowcy
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne z wbudowanym kierunkowskazem
Radioodtwarzacz fabryczny z możliwością podłączenia telefonu bezprzewodowo (Bluetooth), MP3, AUX,
Fabryczne reflektory przednie z funkcją doświetlania zakrętów zintegrowane z reflektorami przednimi. Fabryczne tzn. montowane przez producenta samochodu bazowego.
Światła przeciwmgielne przednie
Fabryczna klimatyzacja kabiny kierowcy z filtrem przeciw pyłkowym
Dwa fabryczne gniazda USB w kabinie kierowcy
Czujnik światła
Czujnik deszczu dostosowujący szybkość pracy wycieraczek przedniej szyby do intensywności opadów
Drzwi przednie z czterema schowkami
SILNIK I NAPĘD
Turbodiesel o pojemności 2299 cm³
Spełniający wymagania normy Euro 6
Moc silnika wynosi 125kW (170 KM), maksymalny moment obrotowy 380 Nm.,
Skrzynia biegów manualna synchronizowana (6 biegów do przodu oraz bieg wsteczny)
Napęd wałka rozrządu za pomocą łańcucha
System ESM do odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania
Napęd na koła przednie
System Start/Stop
System zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR
Zużycie energii 2,52 MJ/km (zużycie paliwa 7,0l/100km według Świadectwa Zgodności WE dla pojazdu kompletnego N1)
UKŁAD HAMULCOWY
Z systemem ABS zapobiegającym blokadzie kół podczas hamowania wraz z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV
Wspomaganie układu hamulcowego
System wspomagania nagłego hamowania
System rozdziału siły hamowania
UKŁAD KIEROWNICZY
Ze wspomaganiem
Regulowana kolumna kierownicy
ZAWIESZENIE
System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC 9 generacji
Zawieszenie zapewniające przyczepność kół do podłoża oraz komfort transportu chorego
KOŁA I OGUMIENIE
Rozmiar felg 16 cali
OGRZEWANIE I WENTYLACJA PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO
Nagrzewnica w przedziale medycznym wykorzystująca ciecz chłodzącą silnik
Ogrzewanie postojowe przedziału medycznego- grzejnik elektryczny zasilany z sieci 230V z termostatem o mocy 2,1 kW
Niezależny od pracy silnika system ogrzewania typu powietrznego o mocy min. 5,0 kW – umożliwiający dodatkowo ogrzewanie wnętrza pojazdu do właściwej temperatury pracy przed uruchomieniem silnika
Mechaniczna wentylacja nawiewno-wywiewna zapewniająca ok. 60-krotną wymianę powietrza na godzinę o wydajności 670 m3/h
Dwuparownikowa klimatyzacja przedziału sanitarnego i kabiny kierowcy, z niezależną regulacją siły nawiewu zimnego powietrza dla kabiny kierowcy i przedziału medycznego;
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Wzmocniony alternator 185 A
Dwa akumulatory spełniające wymogi zamawiającego o łącznej pojemności 195 Ah -jeden do rozruchu silnika, drugi do zasilania przedziału medycznego – połączone tak, że są doładowywane zarówno z alternatora w czasie pracy silnika jak i z prostownika na postoju po podłączeniu zasilania z sieci 230 V – widoczna dla kierowcy sygnalizacja stanu naładowania akumulatorów, z ostrzeganiem o niedoładowaniu któregokolwiek.
Zasilanie zewn. 230 V z zabezpieczeniem przeciwporażeniowym różnicowo-prądowym oraz zabezpieczeniem przed uruchomieniem silnika przy podłączonym zasilaniu zewnętrznym Układ automatycznej ładowarki sterowanej procesorem zapewniający zasilanie instalacji 12 V oraz skuteczne ładowanie obu akumulatorów z automatycznym zabezpieczeniem przed awarią oraz przeładowaniem akumulatorów- widoczna sygnalizacja właściwego działania prostownika ładującego akumulatory podczas postoju za pomocą  panelu  sterującego.
3 gniazda 230 V w przedziale medycznym z bezpiecznikami zabezpieczającymi
4 Gniazda zasilające 12V w przedziale medycznym, do podłączenia urządzeń medycznych, zabezpieczone przed zabrudzeniem, wyposażone we wtyki
OZNAKOWANIE POJAZDU
W przedniej części pojazdu belka świetlna typu LED wyposażona w dwa reflektory typu LED do doświetlania przedpola pojazdu oraz podświetlanym z napisem AMBULANS.
2 niebieskie lampy pulsacyjne, zamontowane na wysokości pasa przedniego barwy niebieskiej
W tylnej części pojazdu lampa świetlna typu LED koloru niebieskiego.
Światła awaryjne zamontowane na drzwiach tylnych włączające się po ich otwarciu
Dodatkowe lampy obrysowe zamontowane w tylnych, górnych częściach nadwozia
Pas odblaskowy barwy niebieskiej dookoła pojazdu na wysokości linii podziału nadwozia, pas mikro pryzmatyczny barwy czerwonej pod niebieskim
Napis lustrzany AMBULANS z przodu pojazdu
Oznakowanie symbolem ratownictwa medycznego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18.10.2010 r.
Logotyp/nazwa Zamawiającego po uzgodnieniu
Pas odblaskowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18.10.2010 r.
OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO
Światło rozproszone (energooszczędne oświetlenie LED) umieszczone po obu stronach górnej części przedziału medycznego
Oświetlenie punktowe (regulowane punkty świetlne LED nad noszami w suficie)
Włączenie /wyłączenie oświetlenia (min. jednej lampy) po otwarciu /zamknięciu drzwi przedziału medycznego
Dodatkowe oświetlenie punktowe LED zainstalowane nad blatem roboczym
Oświetlenie nocne LED – transportowe z oddzielnym włącznikiem
 WYPOSAŻENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO
Na ścianach bocznych zestawy szafek i półek wykonanych z tworzywa sztucznego, zabezpieczonych przed niekontrolowanym wypadnięciem umieszczonych tam przedmiotów (w zabudowie meblowej należy uwzględnić zamykany na zamek szyfrowy schowek oraz szafkę z wyjmowanymi przezroczystymi pojemnikami), zamykane i podświetlone półki górne na prawej i lewej ścianie, zamykane przeźroczystymi drzwiczkami. Górny ciąg szafek bez szuflad.
Na ścianie działowej zespół szafek z miejscem do zamocowania plecaka ratowniczego lub torby medycznej z blatem roboczym wykończonym blachą nierdzewną
4 uchwyty do kroplówek mocowane w suficie
Zabezpieczenia urządzeń oraz elementów wyposażenia przed przemieszczaniem w czasie jazdy gwarantujące jednocześnie łatwość dostępu i użycia
Podstawa noszy głównych marki Stem mod. MEC -300 z przesuwem bocznym, z wysuwem na zewnątrz umożliwiającym łatwe wprowadzanie noszy oraz z możliwością przechyłu do pozycji Trendelenburga (o 10 stopni) w trakcie jazdy ambulansu. Sterowanie mechaniczne.
Na ścianie lewej – panele montażowe do sprzętu medycznego wykonane z blachy, regulowane
Panel sterujący:
– informujący o temperaturze w przedziale medycznym oraz na zewnątrz pojazdu
– z funkcją zegara (aktualny czas) i kalendarza (dzień, data)
– informujący o temperaturze wewnątrz termoboxu
– sterujący oświetleniem przedziału medycznego
– sterujący systemem wentylacji przedziału medycznego
– zarządzający system ogrzewania przedziału medycznego i klimatyzacji przedziału medycznego z funkcją automatycznego utrzymania zadanej temperatury
-wyświetlacz w technologii LED i LCD
-sterowanie za pomocą mikroprzełączników
Szczegóły dotyczące zabudowy przedziału medycznego (szafki, rozmieszczenie sprzętu, dodatkowe uchwyty) zostaną ustalone po podpisaniu umowy.
CENTRALNA INSTALACJA TLENOWA
2 Punkty poboru typu AGA na ścianie lewej – gniazdo o budowie monoblokowej panelowej
1 punkt poboru na suficie typu AGA z wtykiem do podłączeń zewnętrznych
Miejsce na dwie butle tlenowe o pojemności 10 l w schowku zewnętrznym
 OŚWIETLENIE SPECJALNE
Oświetlenie zewnętrzne LED z trzech stron pojazdu (tył i boki) ze światłem rozproszonym do oświetlenia miejsca akcji, po 2 z każdej strony z możliwością włączania/wyłączania zarówno z kabiny kierowcy jak i przedziału medycznego
 SYGNALIZACJA DŹWIĘKOWA
Sygnał dźwiękowy modulowany
Sygnały pneumatyczne przeznaczone do pracy ciągłej (Fiamm TA/2) z dodatkowym włącznikiem przy dźwigni zmiany biegów
ŁĄCZNOŚĆ RADIOWA
Kabina kierowcy przystosowana do zainstalowania radiotelefonu przewoźnego
Wyprowadzenie instalacji do podłączenia       radiotelefonu
Wmontowana dachowa antena do podłączenia radiotelefonu o parametrach:
–    zakres częstotliwości 168-170 MHz
–    impedancja wejścia 50 Ohm
–    współczynnik fali stojącej 1,6
–    charakterystyka promieniowania dookólna
–    zamontowana w sposób umożliwiający
    serwisowanie
 WYPOSAŻENIE POJAZDU
Wszystkie miejsca siedzące wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki
Urządzenie do wybijania szyb
Dodatkowa gaśnica w przedziale medycznym
Kosz na śmieci 2 szt.
Nóż do przecięcia pasów bezpieczeństwa
Kabina kierowcy wyposażona w panel sterujący:
– informujący kierowcę o działaniu reflektorów zewnętrznych
– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu podłączeniu ambulansu do sieci 230 V
– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu otwartych drzwi między przedziałem medycznym a kabiną kierowcy
– informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego
– ostrzegający kierowcę (sygnalizacja dźwiękowa) o niedoładowaniu akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego
– sterujący pracą dodatkowych sygnałów dźwiękowych pneumatycznych
-wyświetlacz w technologii LCD
-sterowanie za pomocą mikroprzełączników
 PRZEDZIAŁ MEDYCZNY
Długość przedziału medycznego 308 cm
Szerokość przedziału medycznego 173 cm
Wysokość przedziału medycznego 185 cm
Jedno obrotowe o kąt 90o miejsce siedzące na prawej ścianie wyposażone w bezwładnościowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki, że składanymi do pionu siedziskami i regulowanym kątem oparcia fotela klasy M1 marki Intap mod. Karetka M1.
Fotel u wezgłowia noszy, usytuowany tyłem do kierunku jazdy, obrotowy o 90o ze składanym do pionu siedziskiem z pasem trzypunktowym bezwładnościowym
Wzmocniona podłoga umożliwiająca mocowanie ruchomej podstawy pod nosze główne
Podłoga o powierzchni przeciwpoślizgowej, łatwo zmywalnej, połączonej szczelnie z zabudową ścian
Ściany boczne, sufit z tworzywa sztucznego, łatwo zmywalne, w kolorze białym
Kabina kierowcy oddzielona od przedziału medycznego przegrodą z możliwością przejścia z przedziału medycznego do kabiny kierowcy a równocześnie zapewniającą możliwość oddzielenia obu przedziałów (przegroda z drzwiami);
Ampulatorium pleksowe zamontowane na zewnątrz szafek lub półek
Miejsce mocowania defibrylatora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy (uchwyt Zamawiającego)
Miejsce mocowania respiratora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy (uchwyt Zamawiającego)
Miejsce mocowania pompy infuzyjnej (uchwyt Zamawiającego)
Ogrzewacz płynów infuzyjnych ze wskaźnikiem temperatury wewnątrz urządzenia o pojemności 3 litry z termoregulatorem zabezpieczającym płyny przed przegrzaniem
Uchwyty ścienne i sufitowe dla personelu
Załączono świadectwo homologacji na pojazd skompletowany jako – M1 (bez załączników).