Master Ambulans
Master Ambulans

OPIS AMBULANSU TYP „C” RENAULT Master L2H2 “S”

Producent  : Renault Polska Sp. z o.o. ,Warszawa, ul. Marynarska 13

Oferowany samochód sanitarny typ : RENAULT/RENAULT POLSKA, D/KS, MASTER AMBULANS

(nazwa handlowa pojazdu bazowego używana w materiałach firmowych producenta: Renault Master 2,3 dCi 150 L2H2)

 

Kraj pochodzenia : pojazd bazowy :Francja, zabudowa: Polska

 

Oferowany ambulans   spełnia warunki określone w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262).

Oferowany ambulans wraz ze sprzętem medycznym spełnia wymagania norm PN EN 1789+A1:2011 (w zakresie ambulansu typu C)  i PN EN 1865 -. Pojazd fabrycznie nowy

 

 

PARAMETRY OFEROWANE

 

1.    NADWOZIE
·         Typu  „furgon”  o dopuszczalnej masie całkowitej 3,49 t częściowo przeszklony;

·         Przystosowany do przewozu 4 osób personelu medycznego wraz z kierowcą  w pozycji siedzącej oraz 1 osoby w pozycji leżącej na noszach;

·         Drzwi tylne wysokie, przeszklone, otwierane na boki , wyposażone w ograniczniki oraz blokady położenia skrzydeł  Kąt otwarcia drzwi 270 stopni

·         Drzwi boczne prawe przeszklone z otwieraną szybą, przesuwane do tyłu;

·         Stopniem boczny mechanicznym, wysuwanym ręcznie;

·         Dywaniki gumowe dla kierowcy i pasażera w kabinie kierowcy zapobiegające zbieraniu się wody na podłodze;

·         Stopień tylny antypoślizgowy stanowiący zderzak tylny ochronny

·         Kolor nadwozia biały;

·         Centralny zamek wszystkich drzwi (łącznie  z  drzwiami zewnętrznego schowka) sterowany pilotem;

·         Autoalarm;

·         Immobiliser;

·         Klucz „zbliżeniowy”;

·         Okna w kabinie sanitarnej pokryte w 2/3 wysokości folią półprzeźroczystą;

·         Izolacja termiczna i akustyczna ścian;

·         Fabryczny zbiornika paliwa o pojemności  100 litrów, pozwalający na duży zasięg ambulansu

2.    SILNIK I NAPĘD
·       Turbodiesel o pojemności 2298 cm³;

·       Spełniający wymagania normy Euro 5;

·       Moc silnika  wynosi 145,52 KM, maksymalny moment obrotowy 350 Nm,

·       Skrzynia biegów manualna synchronizowana (6 biegów do przodu + bieg wsteczny);

·       Napęd na koła przednie;

·       System zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR;

·       Zużycie energii  3,2 MJ/km

3.    UKŁAD HAMULCOWY
·       Z systemem  ABS zapobiegającym blokadzie kół podczas hamowania;

·       Wspomaganie układu hamulcowego;

·       System wspomagania nagłego hamowania;

·       System rozdziału siły hamowania;

4.    UKŁAD KIEROWNICZY
·       Ze wspomaganiem
5.    ZAWIESZENIE
·       Stabilizator osi przedniej;

·       System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP;

·       Zawieszenie zapewniające przyczepność kół do podłoża ,oraz komfort transportu chorego;

6.    KOŁA I OGUMIENIE
·       Komplet kół z oponami letnimi plus koło rezerwowe

·       Rozmiar felg 16 cali

7.    OGRZEWANIE I WENTYLACJA PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO
·       Ogrzewanie przedziału medycznego cieczą chłodzącą silnik – nagrzewnica w przedziale medycznym, nagrzewnica marki Kalori mod. Kuba 530 o mocy 6,0 KW i przepływie powietrza do 350m3/h;

·       Ogrzewanie postojowe przedziału medycznego- dwa grzejniki elektryczne 230V z możliwością ustawienia temperatury i termostatem o mocy zapewniającej uzyskanie właściwej temperatury w przedziale medycznym w warunkach ekstremalnych otoczenia, marki DEFA TERMINA 2000 z możliwością ustawiania temperatury, termostatem i zabezpieczeniem, o mocy 2000W;

·       Niezależny od pracy silnika system ogrzewania przedziału kierowcy i przedziału medycznego, umożliwiający niezależne ogrzanie silnika przed rozruchem, ogrzanie kabiny kierowcy i przedziału medycznego z możliwością ustawienia temperatury i termostatem ,marki Eberspeacher mod. HYDRONIC D5,

·       Mechaniczna wentylacja nawiewno- wywiewna zapewniająca ok. 60-krotną wymianę powietrza na godzinę ,marki Siroco mod. Finlandia o wydajności 670 m3/h;

·       Dwuparownikowa klimatyzacja przedziału sanitarnego i kabiny kierowcy, z niezależną regulacją siły nawiewu zimnego powietrza dla kabiny kierowcy i przedziału medycznego;

8.    INSTALACJA ELEKTRYCZNA
·       Wzmocniony alternator (moc 1,8 KW);

·       Dwa akumulatory o łącznej pojemności 195 Ah – jeden do rozruchu silnika ,drugi do zasilania przedziału medycznego-połączone tak ,iż są doładowywane zarówno z alternatora w czasie pracy silnika jak i z prostownika na postoju po podłączeniu zasilania do sieci 230 V-widoczna dla kierowcy sygnalizacja stanu naładowania akumulatorów, z ostrzeganiem o nie doładowaniu któregokolwiek z akumulatorów;

·       Zasilanie zewn. 230 V z zabezpieczeniem przeciwporażeniowym różnicowo-prądowym oraz zabezpieczeniem przed uruchomieniem silnika przy podłączonym zasilaniu zewnętrznym; układ automatycznej ładowarki sterowanej procesorem zapewniający zasilanie instalacji 12 V oraz skuteczne ładowanie akumulatorów z automatycznym zabezpieczeniem przed awarią oraz przeładowaniem akumulatorów- widoczna sygnalizacja właściwego działania prostownika ładującego akumulatory na postoju za pomocą  panela  sterującego;

·       Trzy gniazda 230 V w przedziale medycznym z bezpiecznikami zabezpieczającymi;

·       Cztery gniazda zasilające 12V w przedziale medycznym, do podłączenia urządzeń medycznych, zabezpieczone przed zabrudzeniem , wyposażone we wtyki;

·       Przewód zasilania zewnętrznego długości 8m

9.    OZNAKOWANIE POJAZDU
·       Belka świetlna zamontowana w przedniej części pojazdu z możliwością nadawania komunikatów głosem;

·       Cztery lampy pulsacyjne, zamontowane na wysokości pasa przedniego barwy niebieskiej;

·       Lampa tylna barwy niebieskiej zamontowana w tylnej części dachu;

·       Światła awaryjne zamontowane na drzwiach tylnych włączające się po ich otwarciu;

·       Dodatkowe lampy obrysowe zamontowane w tylnych, górnych częściach nadwozia;

·       Pas odblaskowy barwy niebieskiej dookoła pojazdu na wysokości linii podziału nadwozia (min. 15 cm), pas  barwy czerwonej pod niebieskim i wokół dachu;

·       Pas odblaskowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia  z dnia 18.10.2010 r.

a) pas odblaskowy z folii typu 3 barwy czerwonej, umieszczony w obszarze pomiędzy linią okien i nadkoli

b) pas odblaskowy z foli typu 3 barwy czerwonej umieszczony wokół dachu

·       c) pas odblaskowy z folii typu 1 barwy niebieskiej umieszczony bezpośrednio nad pasem czerwonym (o którym mowa w pkt. „a”)

·       Napis lustrzany AMBULANS z przodu pojazdu;

·       Napis AMBULANS z tyłu pojazdu;

·       Oznakowanie symbolem Państwowego Ratownictwa Medycznego, symbolem „S” oraz logo Zamawiającego po uzgodnieniu.

10.  OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO
·     Światło rozproszone (świetlówki) umieszczone po obu stronach górnej części przedziału medycznego –  6 punktów świetlnych;

·     Oświetlenie punktowe (regulowane nad noszami w suficie);

·     Włączenie /wyłączenie oświetlenia (jednej lampy) po otwarciu /zamknięciu drzwi przedziału medycznego;

·     Oświetlenie zainstalowane nad blatem roboczym

11.  WYPOSAŻENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO
·       Na obu ścianach bocznych zestawy szafek i półek wykonanych z tworzywa sztucznego, zabezpieczonych przed niekontrolowanym wypadnięciem umieszczonych tam przedmiotów, zapewniający możliwość montażu butli tlenowych oraz  sprzętu medycznego (w zabudowie meblowej  uwzględniono zamykany na klucz schowek oraz szafkę z wyjmowanymi przezroczystymi pojemnikami);

·       Na ścianie działowej zespół szafek z miejscem do zamocowania 2 szt. walizek lub toreb medycznych z blatem roboczym wykończonym blachą nierdzewną;

·       Uchwyty do kroplówek mocowane w suficie (na 3 sztuki)

·       Zabezpieczenia urządzeń oraz elementów wyposażenia przed przemieszczaniem w czasie jazdy gwarantujące jednocześnie łatwość dostępu i użycia;

·       Podstawa noszy głównych marki STEM mod. MEC 300 z przesuwem bocznym, z wysuwem na zewnątrz umożliwiającym łatwe wprowadzanie noszy oraz z możliwością przechyłu do pozycji Trendelenburga ( o  10 stopni) w trakcie jazdy ambulansu;

·       Szyna do mocowania sprzętu na ścianie bocznej typu „Modura”  (długość 50 cm);

·       Panel sterujący:

– informujący o temperaturze w przedziale medycznym oraz na zewnątrz pojazdu

– z funkcją zegara (aktualny czas) i kalendarza (dzień, data)

– informujący o temperaturze wewnątrz termoboxu

– sterujący oświetleniem przedziału medycznego

– sterujący systemem wentylacji przedziału medycznego

– zarządzający system ogrzewania przedziału medycznego i klimatyzacji przedziału medycznego z funkcją automatycznego utrzymania zadanej temperatury;

12.  PRZEDZIAŁ TECHNICZNY
·         Przedział techniczny (tj. odizolowany od przedziału medycznego i dostępny z zewnątrz pojazdu schowek) o wymiarach umożliwiających montaż w nim  dwóch butli tlenowych o poj. 10 l z reduktorami tlenowymi, krzesełka kardiologicznego, deski ortopedycznej, noszy podbierakowych, materaca próżniowego;
13.  CENTRALNA INSTALACJA TLENOWA
·       Dwa punkty poboru typu AGA na ścianie bocznej – gniazdo o budowie monoblokowej panelowej;

·       Jeden punkt poboru na suficie typu AGA z wtykiem do podłączeń zewnętrznych;

·       Dwie butla tlenowe o pojemności 1500 l (2 x 10 l pod ciśnieniem 150 atm.);

·       Dwa reduktory tlenowe do butli 10 l (konstrukcja reduktora umożliwiająca montaż i demontaż reduktora bez konieczności używania kluczy; manometry reduktorów zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi) instalacja tlenowa umożliwiająca zasilanie paneli tlenowych z obu butli jednocześnie lub po wypięciu jednej butli z instalacji;

·       Przepływomierz AGA 15 l/min.

·       Wizualna  sygnalizacja niedomkniętych  drzwi w kabinie kierowcy oraz przedziale medycznym widoczna dla kierowcy.

14.  OŚWIETLENIE SPECJALNE
·       Reflektory zewnętrzne z trzech stron pojazdu (tył i boki) ze światłem rozproszonym do oświetlenia miejsca akcji, po 2 z każdej strony z możliwością włączania/wyłączania zarówno z kabiny kierowcy jak i przedziału medycznego;
15.  SYGNALIZACJA DŹWIĘKOWA
·     Sygnał dźwiękowy modulowany

·     Sygnały pneumatyczne  przeznaczone do pracy ciągłej (Fiamm  TA/2)

16.  ŁĄCZNOŚĆ RADIOWA
·       Kabina kierowcy przystosowana do zainstalowania radiotelefonu przewoźnego;

·       Wyprowadzenie instalacji do podłączenia       radiotelefonu;

·       Wmontowana dachowa antena do podłączenia radiotelefonu o parametrach:

–    zakres częstotliwości 168-170

MHz

–    impedancja wejścia 50 Ohm

–    współczynnik fali stojącej 1,6

–    charakterystyka promieniowania dookólna

17.  WYPOSAŻENIE POJAZDU
·       Wszystkie miejsca siedzące wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki;

·       Fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach z podłokietnikiem zgodnie z PN EN 1789 + regulacja lędźwiowa;

·       Urządzenie do wybijania szyb;

·       Dodatkowa gaśnica w przedziale medycznym;

·       Dwa kosze na śmieci;

·       Nóż do przecięcia pasów bezpieczeństwa;

·       Elektrycznie podnoszone szyby w kabinie kierowcy;

·       Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne z kierunkowskazem bocznym;

·       Światła przeciwmgielne przednie;

·       Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera;

·       Wspomaganie  parkowania  tyłem;

·       Radioodtwarzacz fabryczny z CD MP 3, AUX;

·       Nawigacja satelitarna zabudowana fabrycznie z ekranem kolorowym z pilotem (mapa Polski);

·       Kabina kierowcy wyposażona w panel sterujący:

– informujący kierowcę o działaniu reflektorów zewnętrznych

– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu  podłączeniu ambulansu do sieci 230 V

– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu otwartych drzwi między przedziałem medycznym a kabiną kierowcy

– informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego

– ostrzegający kierowcę (sygnalizacja dźwiękowa) o niedoładowaniu akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego

– sterujący pracą dodatkowych sygnałów dźwiękowych pneumatycznych

18.  PRZEDZIAŁ MEDYCZNY
·       Długość przedziału medycznego 3083 mm;

·       Szerokość przedziału medycznego 1730 mm;

·       Wysokość przedziału medycznego 1850 mm;

·       Jedno obrotowe miejsca siedzące na prawej ścianie wyposażone w bezwładnościowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówek, ze składanymi do pionu siedziskami i regulowanym kątem oparcia fotela klasy M1marki Intap mod. Karetka M1;

·       Fotel usytuowany tyłem do kierunku jazdy u wezgłowia noszy obrotowy, ze składanym do pionu siedziskiem i pasem biodrowym bezwładnościowym

·       Wzmocniona podłoga umożliwiająca mocowanie ruchomej podstawy pod nosze główne;

·       Podłoga o powierzchni przeciwpoślizgowej, łatwo zmywalnej, połączonej szczelnie z zabudową ścian;

·       Ściany boczne, sufit pokryte tworzywem sztucznym, łatwo zmywalne, w kolorze białym;

·       Kabina kierowcy oddzielona od przedziału medycznego przeszkloną przegrodą z możliwością przejścia z przedziału medycznego do kabiny kierowcy a równocześnie zapewniającą możliwość oddzielenia obu przedziałów (przegroda z drzwiami);

·       Miejsce mocowania defibrylatora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy,

·       Miejsce mocowania respiratora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy,

·       Miejsce  mocowania pompy infuzyjnej, deski ortopedycznej dla dorosłych,

·       Ogrzewacz płynów infuzyjnych ze wskaźnikiem temperatury wewnątrz urządzenia o pojemności 3 litry z termoregulatorem zabezpieczającym płyny przed przegrzaniem,

·       Uchwyty ścienne i sufitowe dla personelu,

19.  SPRZĘT MEDYCZNY NOSZE GŁÓWNE Marki FERNO, model RS 2-3
·       przystosowane do prowadzenia reanimacji wyposażone w twardą płytę na całej długości pod materacem umożliwiającą ustawienie wszystkich dostępnych funkcji; z materacem konturowym profilowanym stabilizującym;

·       nosze potrójnie łamane z możliwością ustawienia pozycji przeciwwstrząsowej i pozycji zmniejszającej napięcie mięśni brzucha;

·       z możliwością płynnej regulacji kąta nachylenia oparcia pod plecami  do 90 stopni;

·       rama noszy pod głową pacjenta umożliwiająca odgięcie głowy do tyłu, przygięcie głowy do klatki piersiowej, ułożenie na wznak;

·       z zestawem pasów szelkowych i poprzecznych zabezpieczających pacjenta o regulowanej długości mocowanych bezpośrednio do ramy noszy;

·       z dodatkowym zestawem pasów  PEDI MATE mod. 678 służącej do transportu małych dzieci na noszach w pozycji siedzącej lub leżącej –załączono folder wraz z opisem oraz potwierdzenie producenta o kompatybilności z zaoferowanymi noszami transportowymi;

·       nosze  posiadają trwale oznakowane graficznie elementy związane z ich obsługą;

·       Wysuwane uchwyty przednie i tylne do przenoszenia noszy. Dodatkowy zestaw rączek bocznych służący do przenoszenia noszy przy transporcie pacjentów o znacznej wadze.

(ciężar jednostkowy przenoszony przez jedna osobę jest zgodny z Kodeksem Pracy oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.03.2000r. w sprawie bhp przy pracach ręcznych transportowych).

·       z możliwością wprowadzania noszy na transporter przodem lub tyłem do kierunku jazdy;

·       nosze są zabezpieczone przed korozją poprzez wykonanie ich z odpowiedniego materiału;

·       z cienkim nie sprężynującym materacem z tworzywa sztucznego nie przyjmującym krwi, brudu , przystosowanym do dezynfekcji , umożliwiającym ustawienie wszystkich dostępnych pozycji transportowych;

·       wyposażone w prześcieradło jednorazowe do noszy z wycięciami na pasy;

·       obciążenie dopuszczalne noszy 230 kg

·       waga oferowanych noszy  23 kg zgodnie z wymogami normy PN EN 1865

20.  TRANSPORTER NOSZY GŁÓWNYCH Marki FERNO, model  ST 70
·       z system składanego podwozia umożliwiające łatwy załadunek i rozładunek transportera do/z ambulansu; System automatycznego składania/rozkładnia podwozia  przy załadunku/rozładunku transportera do/z ambulansu nie wymagający jakichkolwiek czynności związanych ze zwalnianiem blokad, wciskania przycisków itp.

·       z systemem szybkiego i bezpiecznego połączenia z noszami;

·       regulacja wysokości w  sześciu poziomach;

·       możliwość ustawienia pozycji drenażowych (Trendelenburga i Fowlera na 3 poziomach pochylenia);

·       wszystkie kółka jezdne o średnicy 150 mm, skrętne w zakresie 360 stopni, umożliwiające prowadzenia noszy bokiem do kierunku jazdy przez 1 osobę z dowolnej strony transportera, z blokadą przednich kółek do jazdy na wprost; kółka umożliwiające jazdę zarówno w pomieszczeniach zamkniętych jak i poza nimi na utwardzonych nawierzchniach (na otwartych przestrzeniach).

·       dwa kółka tylne wyposażone w hamulce;

·       dodatkowy system zabezpieczający przed złożeniem podwozia w trakcie załadunku transportera do ambulansu, w przypadku gdy kółka najazdowe transportera nie opierają się na podstawie a zwolniony jest mechanizm składający podwozie;

·       dodatkowy system zabezpieczający przed wyjazdem transportera z ambulansu w przypadku niepełnego rozłożenia i zablokowania do jazdy podwozia transportera;

·       obciążenie dopuszczalne transportera 270 kg

·       automatyczna blokada podwozia kodowana kolorem oraz symbolem graficznym pozwalająca na przenoszenie transportera ze złożonym podwoziem;

·       waga transportera  28 kg

·       transporter  posiada trwale oznakowane graficznie elementy związane z ich obsługą;

·       transporter  jest  zabezpieczony przed korozją poprzez wykonanie z odpowiedniego materiału;

·       deklaracja  zgodności oraz certyfikat zgodności z normą PN EN 1789 oraz PN EN 1865 wystawiony przez niezależną jednostkę notyfikowaną na oferowany system transportowy (nosze i transporter)

21.  KRZESEŁKO KARDIOLOGICZNE marki SAVER model S-242
·         składane, z blokadą zabezpieczającą przed przypadkowym złożeniem w trakcie transportu , z kpl 3 pasów bezpieczeństwa;

·         elastyczne pokrycie z miękkiego tworzywa sztucznego, umożliwiający szybki demontaż/montaż do mycia i dezynfekcji;

·         4 kółka z czego dwa skrętne w zakresie 360 0 wyposażone w hamulce;

·         teleskopowo wydłużane rączki przednie z regulacją ustawienia do znoszenia po schodach na 2 poziomach wysokości, 2 pary składanych rączek tylnych umieszczone na 2 poziomach wysokości;

·         waga 10 kg;

·         obciążenie dopuszczalne  159 kg;

·         deklaracja zgodności, folder

22.  Homologacja
·         Świadectwo homologacji  na pojazd skompletowany  jako – M1/samochód specjalny sanitarny  typ C (bez załączników) potwierdzające pozytywnie przeprowadzone testy zderzeniowe nadwozia (zgodnie z pkt. 4.5.9 i 5.3 normy PN EN  1789+A1:2011.