OPIS AMBULANSU TYP „C” RENAULT Master L2H2 “S”
Producent : Renault Polska Sp. z o.o. ,Warszawa, ul. Marynarska 13
Oferowany samochód sanitarny typ : RENAULT/RENAULT POLSKA, D/KS, MASTER AMBULANS
(nazwa handlowa pojazdu bazowego używana w materiałach firmowych producenta: Renault Master 2,3 dCi 150 L2H2)
Kraj pochodzenia : pojazd bazowy :Francja, zabudowa: Polska
Oferowany ambulans spełnia warunki określone w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262).
Oferowany ambulans wraz ze sprzętem medycznym spełnia wymagania norm PN EN 1789+A1:2011 (w zakresie ambulansu typu C) i PN EN 1865 -. Pojazd fabrycznie nowy
PARAMETRY OFEROWANE
|
1. NADWOZIE |
· Typu „furgon” o dopuszczalnej masie całkowitej 3,49 t częściowo przeszklony;
· Przystosowany do przewozu 4 osób personelu medycznego wraz z kierowcą w pozycji siedzącej oraz 1 osoby w pozycji leżącej na noszach; · Drzwi tylne wysokie, przeszklone, otwierane na boki , wyposażone w ograniczniki oraz blokady położenia skrzydeł Kąt otwarcia drzwi 270 stopni · Drzwi boczne prawe przeszklone z otwieraną szybą, przesuwane do tyłu; · Stopniem boczny mechanicznym, wysuwanym ręcznie; · Dywaniki gumowe dla kierowcy i pasażera w kabinie kierowcy zapobiegające zbieraniu się wody na podłodze; · Stopień tylny antypoślizgowy stanowiący zderzak tylny ochronny · Kolor nadwozia biały; · Centralny zamek wszystkich drzwi (łącznie z drzwiami zewnętrznego schowka) sterowany pilotem; · Autoalarm; · Immobiliser; · Klucz „zbliżeniowy”; · Okna w kabinie sanitarnej pokryte w 2/3 wysokości folią półprzeźroczystą; · Izolacja termiczna i akustyczna ścian; · Fabryczny zbiornika paliwa o pojemności 100 litrów, pozwalający na duży zasięg ambulansu |
2. SILNIK I NAPĘD |
· Turbodiesel o pojemności 2298 cm³;
· Spełniający wymagania normy Euro 5; · Moc silnika wynosi 145,52 KM, maksymalny moment obrotowy 350 Nm, · Skrzynia biegów manualna synchronizowana (6 biegów do przodu + bieg wsteczny); · Napęd na koła przednie; · System zapobiegający poślizgowi kół napędowych ASR; · Zużycie energii 3,2 MJ/km |
3. UKŁAD HAMULCOWY |
· Z systemem ABS zapobiegającym blokadzie kół podczas hamowania;
· Wspomaganie układu hamulcowego; · System wspomagania nagłego hamowania; · System rozdziału siły hamowania; |
4. UKŁAD KIEROWNICZY |
· Ze wspomaganiem |
5. ZAWIESZENIE |
· Stabilizator osi przedniej;
· System elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP; · Zawieszenie zapewniające przyczepność kół do podłoża ,oraz komfort transportu chorego; |
6. KOŁA I OGUMIENIE |
· Komplet kół z oponami letnimi plus koło rezerwowe
· Rozmiar felg 16 cali |
7. OGRZEWANIE I WENTYLACJA PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO |
· Ogrzewanie przedziału medycznego cieczą chłodzącą silnik – nagrzewnica w przedziale medycznym, nagrzewnica marki Kalori mod. Kuba 530 o mocy 6,0 KW i przepływie powietrza do 350m3/h;
· Ogrzewanie postojowe przedziału medycznego- dwa grzejniki elektryczne 230V z możliwością ustawienia temperatury i termostatem o mocy zapewniającej uzyskanie właściwej temperatury w przedziale medycznym w warunkach ekstremalnych otoczenia, marki DEFA TERMINA 2000 z możliwością ustawiania temperatury, termostatem i zabezpieczeniem, o mocy 2000W; · Niezależny od pracy silnika system ogrzewania przedziału kierowcy i przedziału medycznego, umożliwiający niezależne ogrzanie silnika przed rozruchem, ogrzanie kabiny kierowcy i przedziału medycznego z możliwością ustawienia temperatury i termostatem ,marki Eberspeacher mod. HYDRONIC D5, · Mechaniczna wentylacja nawiewno- wywiewna zapewniająca ok. 60-krotną wymianę powietrza na godzinę ,marki Siroco mod. Finlandia o wydajności 670 m3/h; · Dwuparownikowa klimatyzacja przedziału sanitarnego i kabiny kierowcy, z niezależną regulacją siły nawiewu zimnego powietrza dla kabiny kierowcy i przedziału medycznego; |
8. INSTALACJA ELEKTRYCZNA |
· Wzmocniony alternator (moc 1,8 KW);
· Dwa akumulatory o łącznej pojemności 195 Ah – jeden do rozruchu silnika ,drugi do zasilania przedziału medycznego-połączone tak ,iż są doładowywane zarówno z alternatora w czasie pracy silnika jak i z prostownika na postoju po podłączeniu zasilania do sieci 230 V-widoczna dla kierowcy sygnalizacja stanu naładowania akumulatorów, z ostrzeganiem o nie doładowaniu któregokolwiek z akumulatorów; · Zasilanie zewn. 230 V z zabezpieczeniem przeciwporażeniowym różnicowo-prądowym oraz zabezpieczeniem przed uruchomieniem silnika przy podłączonym zasilaniu zewnętrznym; układ automatycznej ładowarki sterowanej procesorem zapewniający zasilanie instalacji 12 V oraz skuteczne ładowanie akumulatorów z automatycznym zabezpieczeniem przed awarią oraz przeładowaniem akumulatorów- widoczna sygnalizacja właściwego działania prostownika ładującego akumulatory na postoju za pomocą panela sterującego; · Trzy gniazda 230 V w przedziale medycznym z bezpiecznikami zabezpieczającymi; · Cztery gniazda zasilające 12V w przedziale medycznym, do podłączenia urządzeń medycznych, zabezpieczone przed zabrudzeniem , wyposażone we wtyki; · Przewód zasilania zewnętrznego długości 8m |
9. OZNAKOWANIE POJAZDU |
· Belka świetlna zamontowana w przedniej części pojazdu z możliwością nadawania komunikatów głosem;
· Cztery lampy pulsacyjne, zamontowane na wysokości pasa przedniego barwy niebieskiej; · Lampa tylna barwy niebieskiej zamontowana w tylnej części dachu; · Światła awaryjne zamontowane na drzwiach tylnych włączające się po ich otwarciu; · Dodatkowe lampy obrysowe zamontowane w tylnych, górnych częściach nadwozia; · Pas odblaskowy barwy niebieskiej dookoła pojazdu na wysokości linii podziału nadwozia (min. 15 cm), pas barwy czerwonej pod niebieskim i wokół dachu; · Pas odblaskowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18.10.2010 r. a) pas odblaskowy z folii typu 3 barwy czerwonej, umieszczony w obszarze pomiędzy linią okien i nadkoli b) pas odblaskowy z foli typu 3 barwy czerwonej umieszczony wokół dachu · c) pas odblaskowy z folii typu 1 barwy niebieskiej umieszczony bezpośrednio nad pasem czerwonym (o którym mowa w pkt. „a”) · Napis lustrzany AMBULANS z przodu pojazdu; · Napis AMBULANS z tyłu pojazdu; · Oznakowanie symbolem Państwowego Ratownictwa Medycznego, symbolem „S” oraz logo Zamawiającego po uzgodnieniu. |
10. OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO |
· Światło rozproszone (świetlówki) umieszczone po obu stronach górnej części przedziału medycznego – 6 punktów świetlnych;
· Oświetlenie punktowe (regulowane nad noszami w suficie); · Włączenie /wyłączenie oświetlenia (jednej lampy) po otwarciu /zamknięciu drzwi przedziału medycznego; · Oświetlenie zainstalowane nad blatem roboczym |
11. WYPOSAŻENIE PRZEDZIAŁU MEDYCZNEGO |
· Na obu ścianach bocznych zestawy szafek i półek wykonanych z tworzywa sztucznego, zabezpieczonych przed niekontrolowanym wypadnięciem umieszczonych tam przedmiotów, zapewniający możliwość montażu butli tlenowych oraz sprzętu medycznego (w zabudowie meblowej uwzględniono zamykany na klucz schowek oraz szafkę z wyjmowanymi przezroczystymi pojemnikami);
· Na ścianie działowej zespół szafek z miejscem do zamocowania 2 szt. walizek lub toreb medycznych z blatem roboczym wykończonym blachą nierdzewną; · Uchwyty do kroplówek mocowane w suficie (na 3 sztuki) · Zabezpieczenia urządzeń oraz elementów wyposażenia przed przemieszczaniem w czasie jazdy gwarantujące jednocześnie łatwość dostępu i użycia; · Podstawa noszy głównych marki STEM mod. MEC 300 z przesuwem bocznym, z wysuwem na zewnątrz umożliwiającym łatwe wprowadzanie noszy oraz z możliwością przechyłu do pozycji Trendelenburga ( o 10 stopni) w trakcie jazdy ambulansu; · Szyna do mocowania sprzętu na ścianie bocznej typu „Modura” (długość 50 cm); · Panel sterujący: – informujący o temperaturze w przedziale medycznym oraz na zewnątrz pojazdu – z funkcją zegara (aktualny czas) i kalendarza (dzień, data) – informujący o temperaturze wewnątrz termoboxu – sterujący oświetleniem przedziału medycznego – sterujący systemem wentylacji przedziału medycznego – zarządzający system ogrzewania przedziału medycznego i klimatyzacji przedziału medycznego z funkcją automatycznego utrzymania zadanej temperatury; |
12. PRZEDZIAŁ TECHNICZNY |
· Przedział techniczny (tj. odizolowany od przedziału medycznego i dostępny z zewnątrz pojazdu schowek) o wymiarach umożliwiających montaż w nim dwóch butli tlenowych o poj. 10 l z reduktorami tlenowymi, krzesełka kardiologicznego, deski ortopedycznej, noszy podbierakowych, materaca próżniowego; |
13. CENTRALNA INSTALACJA TLENOWA |
· Dwa punkty poboru typu AGA na ścianie bocznej – gniazdo o budowie monoblokowej panelowej;
· Jeden punkt poboru na suficie typu AGA z wtykiem do podłączeń zewnętrznych; · Dwie butla tlenowe o pojemności 1500 l (2 x 10 l pod ciśnieniem 150 atm.); · Dwa reduktory tlenowe do butli 10 l (konstrukcja reduktora umożliwiająca montaż i demontaż reduktora bez konieczności używania kluczy; manometry reduktorów zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi) instalacja tlenowa umożliwiająca zasilanie paneli tlenowych z obu butli jednocześnie lub po wypięciu jednej butli z instalacji; · Przepływomierz AGA 15 l/min. · Wizualna sygnalizacja niedomkniętych drzwi w kabinie kierowcy oraz przedziale medycznym widoczna dla kierowcy. |
14. OŚWIETLENIE SPECJALNE |
· Reflektory zewnętrzne z trzech stron pojazdu (tył i boki) ze światłem rozproszonym do oświetlenia miejsca akcji, po 2 z każdej strony z możliwością włączania/wyłączania zarówno z kabiny kierowcy jak i przedziału medycznego; |
15. SYGNALIZACJA DŹWIĘKOWA |
· Sygnał dźwiękowy modulowany
· Sygnały pneumatyczne przeznaczone do pracy ciągłej (Fiamm TA/2) |
16. ŁĄCZNOŚĆ RADIOWA |
· Kabina kierowcy przystosowana do zainstalowania radiotelefonu przewoźnego;
· Wyprowadzenie instalacji do podłączenia radiotelefonu; · Wmontowana dachowa antena do podłączenia radiotelefonu o parametrach: – zakres częstotliwości 168-170 MHz – impedancja wejścia 50 Ohm – współczynnik fali stojącej 1,6 – charakterystyka promieniowania dookólna |
17. WYPOSAŻENIE POJAZDU |
· Wszystkie miejsca siedzące wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki;
· Fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach z podłokietnikiem zgodnie z PN EN 1789 + regulacja lędźwiowa; · Urządzenie do wybijania szyb; · Dodatkowa gaśnica w przedziale medycznym; · Dwa kosze na śmieci; · Nóż do przecięcia pasów bezpieczeństwa; · Elektrycznie podnoszone szyby w kabinie kierowcy; · Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne z kierunkowskazem bocznym; · Światła przeciwmgielne przednie; · Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera; · Wspomaganie parkowania tyłem; · Radioodtwarzacz fabryczny z CD MP 3, AUX; · Nawigacja satelitarna zabudowana fabrycznie z ekranem kolorowym z pilotem (mapa Polski); · Kabina kierowcy wyposażona w panel sterujący: – informujący kierowcę o działaniu reflektorów zewnętrznych – informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu podłączeniu ambulansu do sieci 230 V – informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu otwartych drzwi między przedziałem medycznym a kabiną kierowcy – informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego – ostrzegający kierowcę (sygnalizacja dźwiękowa) o niedoładowaniu akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego – sterujący pracą dodatkowych sygnałów dźwiękowych pneumatycznych |
18. PRZEDZIAŁ MEDYCZNY |
· Długość przedziału medycznego 3083 mm;
· Szerokość przedziału medycznego 1730 mm; · Wysokość przedziału medycznego 1850 mm; · Jedno obrotowe miejsca siedzące na prawej ścianie wyposażone w bezwładnościowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówek, ze składanymi do pionu siedziskami i regulowanym kątem oparcia fotela klasy M1marki Intap mod. Karetka M1; · Fotel usytuowany tyłem do kierunku jazdy u wezgłowia noszy obrotowy, ze składanym do pionu siedziskiem i pasem biodrowym bezwładnościowym · Wzmocniona podłoga umożliwiająca mocowanie ruchomej podstawy pod nosze główne; · Podłoga o powierzchni przeciwpoślizgowej, łatwo zmywalnej, połączonej szczelnie z zabudową ścian; · Ściany boczne, sufit pokryte tworzywem sztucznym, łatwo zmywalne, w kolorze białym; · Kabina kierowcy oddzielona od przedziału medycznego przeszkloną przegrodą z możliwością przejścia z przedziału medycznego do kabiny kierowcy a równocześnie zapewniającą możliwość oddzielenia obu przedziałów (przegroda z drzwiami); · Miejsce mocowania defibrylatora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy, · Miejsce mocowania respiratora umożliwiające korzystanie w czasie jazdy, · Miejsce mocowania pompy infuzyjnej, deski ortopedycznej dla dorosłych, · Ogrzewacz płynów infuzyjnych ze wskaźnikiem temperatury wewnątrz urządzenia o pojemności 3 litry z termoregulatorem zabezpieczającym płyny przed przegrzaniem, · Uchwyty ścienne i sufitowe dla personelu, |
19. SPRZĘT MEDYCZNY NOSZE GŁÓWNE Marki FERNO, model RS 2-3 |
· przystosowane do prowadzenia reanimacji wyposażone w twardą płytę na całej długości pod materacem umożliwiającą ustawienie wszystkich dostępnych funkcji; z materacem konturowym profilowanym stabilizującym;
· nosze potrójnie łamane z możliwością ustawienia pozycji przeciwwstrząsowej i pozycji zmniejszającej napięcie mięśni brzucha; · z możliwością płynnej regulacji kąta nachylenia oparcia pod plecami do 90 stopni; · rama noszy pod głową pacjenta umożliwiająca odgięcie głowy do tyłu, przygięcie głowy do klatki piersiowej, ułożenie na wznak; · z zestawem pasów szelkowych i poprzecznych zabezpieczających pacjenta o regulowanej długości mocowanych bezpośrednio do ramy noszy; · z dodatkowym zestawem pasów PEDI MATE mod. 678 służącej do transportu małych dzieci na noszach w pozycji siedzącej lub leżącej –załączono folder wraz z opisem oraz potwierdzenie producenta o kompatybilności z zaoferowanymi noszami transportowymi; · nosze posiadają trwale oznakowane graficznie elementy związane z ich obsługą; · Wysuwane uchwyty przednie i tylne do przenoszenia noszy. Dodatkowy zestaw rączek bocznych służący do przenoszenia noszy przy transporcie pacjentów o znacznej wadze. (ciężar jednostkowy przenoszony przez jedna osobę jest zgodny z Kodeksem Pracy oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.03.2000r. w sprawie bhp przy pracach ręcznych transportowych). · z możliwością wprowadzania noszy na transporter przodem lub tyłem do kierunku jazdy; · nosze są zabezpieczone przed korozją poprzez wykonanie ich z odpowiedniego materiału; · z cienkim nie sprężynującym materacem z tworzywa sztucznego nie przyjmującym krwi, brudu , przystosowanym do dezynfekcji , umożliwiającym ustawienie wszystkich dostępnych pozycji transportowych; · wyposażone w prześcieradło jednorazowe do noszy z wycięciami na pasy; · obciążenie dopuszczalne noszy 230 kg · waga oferowanych noszy 23 kg zgodnie z wymogami normy PN EN 1865 |
20. TRANSPORTER NOSZY GŁÓWNYCH Marki FERNO, model ST 70 |
· z system składanego podwozia umożliwiające łatwy załadunek i rozładunek transportera do/z ambulansu; System automatycznego składania/rozkładnia podwozia przy załadunku/rozładunku transportera do/z ambulansu nie wymagający jakichkolwiek czynności związanych ze zwalnianiem blokad, wciskania przycisków itp.
· z systemem szybkiego i bezpiecznego połączenia z noszami; · regulacja wysokości w sześciu poziomach; · możliwość ustawienia pozycji drenażowych (Trendelenburga i Fowlera na 3 poziomach pochylenia); · wszystkie kółka jezdne o średnicy 150 mm, skrętne w zakresie 360 stopni, umożliwiające prowadzenia noszy bokiem do kierunku jazdy przez 1 osobę z dowolnej strony transportera, z blokadą przednich kółek do jazdy na wprost; kółka umożliwiające jazdę zarówno w pomieszczeniach zamkniętych jak i poza nimi na utwardzonych nawierzchniach (na otwartych przestrzeniach). · dwa kółka tylne wyposażone w hamulce; · dodatkowy system zabezpieczający przed złożeniem podwozia w trakcie załadunku transportera do ambulansu, w przypadku gdy kółka najazdowe transportera nie opierają się na podstawie a zwolniony jest mechanizm składający podwozie; · dodatkowy system zabezpieczający przed wyjazdem transportera z ambulansu w przypadku niepełnego rozłożenia i zablokowania do jazdy podwozia transportera; · obciążenie dopuszczalne transportera 270 kg · automatyczna blokada podwozia kodowana kolorem oraz symbolem graficznym pozwalająca na przenoszenie transportera ze złożonym podwoziem; · waga transportera 28 kg · transporter posiada trwale oznakowane graficznie elementy związane z ich obsługą; · transporter jest zabezpieczony przed korozją poprzez wykonanie z odpowiedniego materiału; · deklaracja zgodności oraz certyfikat zgodności z normą PN EN 1789 oraz PN EN 1865 wystawiony przez niezależną jednostkę notyfikowaną na oferowany system transportowy (nosze i transporter) |
21. KRZESEŁKO KARDIOLOGICZNE marki SAVER model S-242 |
· składane, z blokadą zabezpieczającą przed przypadkowym złożeniem w trakcie transportu , z kpl 3 pasów bezpieczeństwa;
· elastyczne pokrycie z miękkiego tworzywa sztucznego, umożliwiający szybki demontaż/montaż do mycia i dezynfekcji; · 4 kółka z czego dwa skrętne w zakresie 360 0 wyposażone w hamulce; · teleskopowo wydłużane rączki przednie z regulacją ustawienia do znoszenia po schodach na 2 poziomach wysokości, 2 pary składanych rączek tylnych umieszczone na 2 poziomach wysokości; · waga 10 kg; · obciążenie dopuszczalne 159 kg; · deklaracja zgodności, folder |
22. Homologacja |
· Świadectwo homologacji na pojazd skompletowany jako – M1/samochód specjalny sanitarny typ C (bez załączników) potwierdzające pozytywnie przeprowadzone testy zderzeniowe nadwozia (zgodnie z pkt. 4.5.9 i 5.3 normy PN EN 1789+A1:2011. |