Trafic L2H2 typ B

Renault Trafic L2H2

Ambulans Podstawowy typ B

 

IMAG3996IMAG3549

 

OFEROWANE PARAMETRY

typu „furgon” z izolacją termiczną i akustyczną ścian, częściowo przeszklony z możliwością ewakuacji pacjenta i personelu;
przystosowany do przewozu 4 osób (z kierowcą) w pozycji siedzącej + 1 osoba w pozycji leżącej na noszach
wysokość przedziału medycznego 1,85 m;
długość przedziału medycznego 2,60 m;
szerokość przedziału medycznego 1,64 m;
szyby przedziału medycznego zmatowionego 2/3 wysokości
drzwi tylne przeszklone, otwierane na boki o kąt 180 stopni;
drzwi boczne prawe przesuwane do tyłu z przesuwną szybą
stopień tylny stanowiący zderzak tylny ochronny;
immobilizer
poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne
powłoka lakiernicza w kolorze białym
elektrycznie sterowane szyby w kabinie kierowcy
światła przeciwmgielne
fotel kierowcy regulowany w 3 płaszczyznach z podłokietnikiem
fabryczny zbiornik paliwa 90 l
radioodtwarzacz fabryczny z CD

z zapłonem samoczynnym, turbodoładowany, posiadający układ wtrysku bezpośredniego paliwa
moc silnika wynosi 107kW (145 KM )
moment obrotowy 340 Nm;

zawieszenie ze stabilizatorem osi przedniej,
gwarantujące dobrą przyczepność kół do nawierzchni , stabilność i manewrowość w trudnym terenie, oraz odpowiedni komfort transportu chorego;

manualna skrzynia biegów 6 biegów w przód i bieg wsteczny
napęd na koła przednie
system stabilizacji toru jazdy typu ESP,
system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych typu ASR

ze wspomaganiem;
hamulce tarczowe kół przedniej i tylnej osi
z systemem ABS zapobiegającym blokadzie kół podczas hamowania; posiadający Układ wspomagania Nagłego Hamowania

ze wspomaganiem;
kolumna kierownicy ulegająca zniszczeniu w razie wypadku z regulacją głębokości

ogrzewanie cieczą chłodzącą silnik z dodatkową nagrzewnicą w przedziale medycznym – nagrzewnica marki Siroco mod. Arizona 600S o max. mocy 6,3 kW i przepływie powietrza do 350 m3/h,
Nagrzewnica posiada regulację temperatury nagrzewanego powietrza, trzy prędkości nawiewu oraz zawór odcinający obieg gorącej cieczy (bardzo przydatny w okresie letnim). Nagrzewnica wyłączana jest przez elektroniczny termostat po osiągnięciu przez powietrze w przedziale medycznym zadanej temperatury. Termostat pełni jednocześnie funkcję termometru
ogrzewanie postojowe – grzejnik elektryczny marki DEFA TERMINA o mocy 2100W zasilany z sieci 230V z możliwością ustawienia temperatury i termostatem;
dodatkowy niezależny od pracy silnika system ogrzewania przedziału kierowcy i przedziału medycznego, umożliwiający niezależne ogrzanie silnika przed rozruchem, ogrzanie kabiny kierowcy i przedziału medycznego z możliwością ustawienia temperatury i termostatem ,marki Eberspeacher mod. HYDRONIC D5, o mocy 5,0 kW
wentylacja nawiewno- wywiewna zapewniająca wymianę powietrza ponad 60 razy na godzinę – wentylator marki Siroco mod. Finlandia o wydajności 670 m3/h;
klimatyzacja dwuparownikowa z niezależną regulacją temperatury i siły nawiewu dla kabiny kierowcy i przedziału medycznego

alternator zapewniający ładowanie zespołu 2 akumulatorów o prądzie maksymalnym 130A
dodatkowy akumulator 100A z automatyczną ładowarką akumulatorową marki WAECO model PERFECTCHARGE IU252A wraz z separatorem obu akumulatorów, który uniemożliwia rozładowanie się akumulatora pojazdu bazowego;
instalacja elektryczna 230 V (2 gniazda) umożliwiająca ładowanie i pracę urządzeń zamontowanych w ambulansie;
układ zasilania zewnętrznego 230 V z zabezpieczeniem uniemożliwiającym rozruch silnika przy podłączonym zasilaniu zewnętrznym i z zabezpieczeniem przeciwporażeniowym;
4 gniazda poboru energii elektrycznej o napięciu 12V w przedziale medycznym do podłączenia urządzeń medycznych;

zespolone urządzenie sygnalizacyjno – nagłaśniające – belka świetlna koloru niebieskiego, belka zamontowana w przedniej części pojazdu z możliwością nadania komunikatu głosem
2 niebieskie lampy pulsacyjne typu LED na wysokości pasa przedniego
lampa niebieska zamontowana w tylnej części dachu;
światła awaryjne zamontowane na drzwiach tylnych włączające się po ich otwarciu;
oznakowanie ambulansu zgodnie z wymogami przepisów o ruchu drogowym,
Pas odblaskowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 18.10.2010 r.
a) pas odblaskowy z folii typu 3 barwy czerwonej, umieszczony w obszarze pomiędzy linią okien i nadkoli
b) pas odblaskowy z foli typu 3 barwy czerwonej umieszczony wokół dachu
c) pas odblaskowy z folii typu 1 lub 3 barwy niebieskiej umieszczony bezpośrednio nad pasem czerwonym (o którym mowa w pkt. „a”)
napis lustrzany AMBULANS z przodu pojazdu oraz logo zamawiającego
światło rozproszone typu jarzeniowego umieszczone po obu stronach górnej części przedziału medycznego (składające się z 4 punktów świetlnych) zapewniające prawidłowe oświetlenie przedziału medycznego;
1 halogenowy punkt świetlny nad noszami w suficie , umożliwiające bezpieczną obsługę pacjenta;

kabina kierowcy oddzielona od przedziału medycznego przeszkloną przegrodą z możliwością przejścia z przedziału medycznego do kabiny kierowcy a równocześnie zapewniającą możliwość oddzielenia obu przedziałów (przegroda z drzwiami);
na przegrodzie fotel z podnoszonym siedziskiem do pionu do przewozu 1 osoby w pozycji siedzącej,

jedno obrotowe miejsce siedzące na prawej ścianie wyposażone w bezwładnościowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki, ze składanymi do pionu siedziskami i regulowanym kątem oparcia fotela klasy M1 marki Intap mod. Karetka M1.
na ścianie bocznej zestaw szafek i półek wykonanych z tworzywa sztucznego, zabezpieczonych przed niekontrolowanym wypadnięciem umieszczonych tam przedmiotów, zapewniający możliwość montażu butli tlenowej i innego sprzętu
ściany boczne i sufit pokryte płytami z tworzywa sztucznego w kolorze białym, łatwo zmywalne;
podłoga:
– warstwowa o powierzchni antypoślizgowej, łatwo zmywalnej, połączonej szczelnie z zabudowa ścian;
– wzmocniona, umożliwiająca mocowanie noszy głównych
sufitowe uchwyty do pojemników z płynami infuzyjnymi (3 szt.)
zabezpieczenia urządzeń oraz elementów wyposażenia przed przemieszczaniem w czasie jazdy gwarantujące jednocześnie łatwość dostępu i użycia;
centralna instalacja tlenowa z 2 punktami poboru typu AGA na ścianie lewej – gniazda o budowie monoblokowej panelowej, 2 szt. butli tlenowej 10l z reduktorem o konstrukcji umożliwiającej montaż i demontaż reduktora bez konieczności używania kluczy. Manometr reduktora zabezpieczony przed uszkodzeniami mechanicznymi; przepływomierz 0-15 l/min AGA
1 punkt poboru na suficie typu AGA z wtykiem do podłączeń zewnętrznych
Ogrzewacz płynów infuzyjnych ze wskaźnikiem temperatury wewnątrz urządzenia o pojemności min. 3 litry z termoregulatorem zabezpieczającym płyny przed przegrzaniem
miejsce na mocowanie krzesełka kardiologicznego, noszy podbierakowych oraz deski ortopedycznej
podstawa pod nosze ze schowkiem na deskę ortopedyczną
miejsce mocowania respiratora, defibrylatora umożliwiające korzystanie z nich w czasie jazdy;
szyna z płytami do mocowania sprzętu na ścianie bocznej  oraz uchwyty sufitowe dla personelu
Panel sterujący:
– informujący o temperaturze w przedziale medycznym oraz na zewnątrz pojazdu
– z funkcją zegara (aktualny czas) i kalendarza (dzień, data)
– informujący o temperaturze wewnątrz termoboxu
– sterujący oświetleniem przedziału medycznego
– sterujący systemem wentylacji przedziału medycznego
– zarządzający system ogrzewania przedziału medycznego i klimatyzacji przedziału medycznego z funkcją automatycznego utrzymania zadanej temperatury

sygnał dźwiękowy modulowany z możliwością podawania komunikatów głosem
Sygnały pneumatyczne przeznaczone do pracy ciągłej (Fiamm TA/2)

kabina kierowcy przystosowana do zainstalowania radiotelefonu przewoźnego;
wyprowadzenie instalacji do podłączenia radiotelefonu;
wmontowana dachowa antena radiotelefonu

urządzenie do wybijania szyb;
dodatkowa gaśnica w przedziale medycznym;
kosz na śmieci;
nóż do przecięcia pasów bezpieczeństwa;
Kabina kierowcy wyposażona w panel sterujący:
– informujący kierowcę o działaniu reflektorów zewnętrznych
– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu podłączeniu ambulansu do sieci 230 V
– informujący kierowcę o braku możliwości uruchomienia pojazdu z powodu otwartych drzwi między przedziałem medycznym a kabiną kierowcy
– informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego
– ostrzegający kierowcę (sygnalizacja dźwiękowa) o niedoładowaniu akumulatora samochodu bazowego i akumulatora dodatkowego
– sterujący pracą dodatkowych sygnałów dźwiękowych pneumatycznych
Reflektory zewnętrzne z trzech stron pojazdu (tył i boki) ze światłem rozproszonym do oświetlenia miejsca akcji, po 2 z każdej strony z możliwością włączania/wyłączania zarówno z kabiny kierowcy jak i przedziału medycznego
NOSZE GŁÓWNE
Marki FERNO, model 4141

przystosowane do prowadzenia reanimacji , wyposażone w twardą płytę na całej długości pod materacem umożliwiającą ustawienie wszystkich dostępnych funkcji i pozycji transportowych;
nosze potrójnie łamane z możliwością ustawienia pozycji przeciwwstrząsowej i pozycji zmniejszającej napięcie mięśni brzucha;
z możliwością płynnej regulacji nachylenia oparcia pod plecami do kąta 90 stopni tj do pozycji siedzącej ;
rama noszy pod głową pacjenta umożliwiająca odgięcie głowy do tyłu, przygięcie głowy do klatki piersiowej, ułożenie na wznak;
z zestawem pasów szelkowych i poprzecznych zabezpieczających pacjenta o regulowanej długości mocowanych bezpośrednio do ramy noszy;
możliwość montażu dodatkowego zestawem pasów lub uprzęży służącej do transportu małych dzieci na noszach w pozycji siedzącej lub leżącej – FERNO Pedi Mate mod. 678. Załączono folder wraz z opisem oraz potwierdzenie producenta noszy o kompatybilności dodatkowego wyposażenia z zaoferowanymi noszami transportowymi;
nosze posiadaja trwale oznakowane graficznie elementy związane z ich obsługą;
ze składanymi poręczami bocznymi, ze składanymi lub chowanymi przednimi i tylnymi rączkami do przenoszenia , z możliwością montażu do ramy noszy składanego wieszaka do kroplówki
z możliwością wprowadzania noszy na transporter przodem lub tyłem do kierunku jazdy;
nosze są zabezpieczone przed korozją poprzez wykonanie ich z odpowiedniego materiału
z nie sprężynującym materacem z tworzywa sztucznego nie przyjmującym krwi, brudu , przystosowanym do dezynfekcji , umożliwiającym ustawienie wszystkich dostępnych pozycji transportowych
obciążenie dopuszczalne noszy 181 kg
waga oferowanych noszy max. 18 kg
TRANSPORTER NOSZY GŁÓWNYCH
Marki FERNO, model, F-2 dołączono
folder wraz z opisem
Marki FERNO, model 4052
z systemem składanego podwozia umożliwiającym łatwy załadunek i rozładunek transportera do/z ambulansu;
z systemem szybkiego i bezpiecznego połączenia z noszami; z możliwością wprowadzania noszy na transporter przodem lub tyłem do kierunku jazdy
regulacja wysokości w sześciu poziomach;
możliwość ustawienia pozycji drenażowych (Trendelenburga i Fowlera na min 3 poziomach pochylenia);
wszystkie kółka jezdne o średnicy 125mm, 2 kółka skrętne w zakresie 360 stopni, kółka umożliwiające jazdę zarówno w pomieszczeniach zamkniętych jak i poza nimi na utwardzonych nawierzchniach i na otwartych przestrzeniach.
dwa kółka tylne wyposażone w hamulce
z systemem mocowania transportera na podstawie zgodnym z wymogami PN EN 1789
obciążenie dopuszczalne transportera powyżej 181 kg
waga transportera 22 kg
transporter posiada trwale oznakowane najlepiej graficznie elementy związane z jego obsługą
transporter jest zabezpieczony przed korozją poprzez wykonanie go z odpowiedniego materiału
deklaracje zgodności z normą PN EN 1789:2007+A2 2014 i normą PN EN 1865-1 lub certyfikat zgodności z normą PN EN 1789:2007+A2 2014 i PN EN 1865- 1 wystawiony przez niezależną jednostkę notyfikowaną na oferowany system transportowy (nosze i transporter)